Friday, July 10, 2009

4 benda lelaki kena jaga (tak semua lelaki)

Wanita
nama lain mahkluk ni; perempuan. mereka bukan benda. dan juga bukan hak milik. tapi kalau awek atau tunang kena kacau, mesti lu marah kan brader. lagi-lagi lah kalau mahkluk ni berstatus isteri. memang angin terutama bagi laki-laki yang banyak angin. macam mana kalau awek atau tunang atau isteri sendiri yang suka bergedik dengan jantan lain? itu lu fikir lah sendiri. perlu ke nak jaga lagi.

Lighter
kalau dalam surat khabar, dieorang tulis pemetik api. kau pernah dengar orang tanya 'bang, pinjam pemetik api'. paling biasa ayat aku dengar dan kadang-kadang aku buat 'bang, pinjam lighter'. kenapa perlu jaga pemetik api? mesti la kena jaga. ada rokok tapi lighter nya takde. buat malu komuniti jer. takkan nak gesek-gesek batu sampai keluar api. tak maju langsung. bak kata pepatah seorang kawan 'biar takde rokok, jangan takde lighter'.

Inbox
untuk lelaki jenis pasang 2,3 memang sangat kena jaga inbox dalam telefon bimbit anda. letak lah kod keselamatan di telefon bimbit untuk melindungi daripada dicerobohi. bagi yang henset pesen 3310, reti-reti lah delete sms lepas baca. tak payah nak jiwang sangat sampai nak simpan jadi pekasam. untuk yang jenis setia pun tetap kena jaga. mana tahu mak atau kakak-kakak gatal tangan nak baca mesej. haha.

Kenderaan
yang ni tak perlu cakap banyak lah. usahkan hilang kereta, hilang motor pun seksa bai. pencuri pulak makin hari makin pandai. dari pusat kemahiran mana dia belajar pun tak tahu lah. tayar depan belakang stand ekzos semua dah rantai baik punya, pun tetap kena curi. kang dah susahkan budak-budak u nak gi kelas dan bawak awek ronda petang-petang. kalau rasa tak nak naik bas atau teksi atau train, jaga kenderaan masing-masing.

notakaki : banyak lagi kena jaga sebenarnya. malas nak taip. haha

21 tukang komen:

Unknown said...

entri apa ini aku pun kurang paham

Shepha said...

apa ni shepha pakai alamat gmail pulak.okok tukar.

paiseh said...

gua rasa lu pun kena jaga2 juga pasni...

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

lighter apa?

merokok je ahh~menci2~

hanie said...

tang part inbox tu..
mmg aku suke..
sb aku suke godam inbox adik aku..
hahahahhhahaha!!

Tijah said...

aku sker check inbox laki aku. malah call in/out juer. hahahah

k.e.r.i. said...

nuru ~
saja mengisi masa lapang.

shepha ~
pape je la shipa.

paiseh ~
gua dah memang berjaga.
sebab tu gua cakap itu macam.

zara ~
jangan dibenci. nanti dapat laki smoker baru ko tau.

hanie ~
ni lah contoh kakak yang gatal tangan.
haha.

tijah ~
ada syak wasangka kepada encik carlos nampaknya.

azie said...

aih, lain mcm je bunyi entri,ehehe

sharamli said...

kit0rg p0n kna jg laki gk la kal0 cmni..

pakai mancis suda...

kt 0utb0x p0n kna dlete gk ko0t..

naik bas atau teksi atau train la best...rs cm ad driver sndirik la plk..kn..kn...

terrarosa said...

best - best !
ok ambil nota ... lebih2 lagi bab inbox tu hahahaaaa

Cempaka said...

ouh part inbox uh
adek2 un same ye.
lopan sgt jage ncet die.
HAHA

said...

wa setuju yg perempuan n inbox...

hahhahah sebab wa pun jaga inbox henpon wa......kekkekeke

takut di cerobohi....(^_^)

tasekM said...

perut juga perlu dijaga ye. he he.


.

FarEast said...

re : owh ... tu dkt janda baik :)

bagus tips2 yang ko bg utk entry ni ... nanti aku nak bg tips juga la ... hehe

Unknown said...

wah2..point2 penting neh..

tapi kan..rasanya.."sent item" lebey penting dari inbox kot...sebab dari situ kita leh tahu..saper yg gatal sebenarnya?

cth: kalo dalam inbox ada msg "hi sayang"..nak tgk gak..sent item..."hye sayang" jugak ker..ataupon.."saper neh?" hahahah

mugiwara said...

yg pertama; aku tak berminat nak amek tau sangat. belom ada komitmen. jadi boleh abaikan buat seketika...

yg kedua; langsung tak berminat. tak kira, waktu dulu, kini atau akan datang.
baik aku baca/beli komik dari isap/beli rokok.
bab2 beli tu sesetengah org taknak. mintak org saja selalunya...

yg ketiga; wa...aku tak terpikir pun...mgkn sebab aku jujur [sila sediakan plastik]

yg keempat; setuju sangat! ada ke patut, cungkil2 tmpt cucuk kunci kt moto aku!
cubaan merompak moto aku yang gagal~
serve him right!
haha~

k.e.r.i. said...

azie ~
aku tak upload lagu kat entry ni. :p

sharamli ~
tak pernah lagi aku nampak driver train.

terrarosa ~
simpan dalam notepad yeh.

zhet ~
lopan memang patut jaga henset, terutamanya dari zeti. haha

yanie ~
ni mesti taknak kasi orang baca mesej dari cd ni.
oopss. wakaka.

tasikmerah ~
itu paling utama selain duit.

FarEast ~
ko kasi tips photog la bro.

de_are_na ~
kalau 3310 takde sent item.
hahaha.

mugiwara ~
gua dah muntah tepi tingkap baca komen lu pasal point #3.
uwek uwek.

FarEast said...

pic wedding dah UP! kalau rajin comment la ek ;)

FarEast said...

pic wedding dah UP! kalau rajin comment la ek ;)

k.e.r.i. said...

W.Hidney ~
kalau kereta rosak kena bawak g bengkel, bukan klinik vaterinar.

FarEast ~
iyer. nanti gua comment laju-laju.

SEEPOT SEEDOT said...

pasal hilang kenderaan ni yang pedih ngat...

bagi aku yg pernah terasa, aku sahaja yang tahu..mung memang dok tahu yie..

berat nanang takdok kenderaan, patoh kaki wasean...

 
Template by suckmylolly.com - background image by elmer.0 - edited by k.e.r.i.