Wednesday, March 31, 2010

ajak qiamullail kut...

sabtu lepas kawan aku si afi ajak gi ngeteh kat area sri petaling. agak jauh lokasi ngeteh malam itu. dah bosan kut asyik-asyik ngeteh kat puchong je. sekali sekala kena lah jugak keluar dari kepompong. baru lah maju sikit. sikit je lah.

sampai sana kami tengok gerai tepi jalan dah penuh dengan brader-brader tabligh ngah mengeteh. jadi kami sebulat suara untuk mengeteh di mamak. lagipun mamak ada tv besau, gerai ada tv kecik je. kebetulan pulak chelsea tengah kenduri. layan lah pulak ngeteh edisi malam tu.

lepas habis ngeteh masa jalan kaki on the way ke kereta, ternampak sorang brader tabligh duk gayut kat tangga depan kereta kami. kejap kejap gelak kejap kejap ketawa. riang ria betul gayanya.

afi : tabligh pun gayut jugak ke?

aku : apa yang peliknya. tabligh pun ada henset jugak.

afi : takkan gayut tengah-tengah malam. tabligh pun ada awek ke?

aku : mana tahu gayut dengan bini dia.

afi : mungkin dia kejutkan bini dia bangun qiamullail.

bersangka baik jugak dak afi ni rupanya. tak sia-sia kau dapat kawan macam aku.

6 tukang komen:

h a n i e said...

tabligh pun ade perasaan jugak...
bukan mcm lu!

:P

sharamli said...

selalu besangka baik adalah sifat terpuji..eh..ye ke

.mek.mizah. said...

baik la sgt dpt kwn mcm ko.. haha

k.e.r.i. said...

h a n i e ~
gua ada perasaan; perasaan nak lempang lu. haha

sharamli ~
tetiba pulak ko jadi ustazah arini.

.mek.mizah. ~
memang baik pun.

h a n i e said...

alaaa...ckp jek...
tapi tak sampai hati nk buat..
hahahaha!!

rAmiZa.mY said...

kem salam kt kwn ko..
optimis sungguh de..
xmcm ko..
muahahaha

 
Template by suckmylolly.com - background image by elmer.0 - edited by k.e.r.i.