Monday, March 29, 2010

penanaman cara moden...

bawang merah

bawang putih

semalam aku rasa nak buat murtabak meggi.
ambil meggi, lepas tu buka peti sejuk nak ambil telur.
tiba-tiba aku nampak ada benda hijau kat rak bawah rak telur.
astaga. dah lama sangat ke dapur rumah aku tak berasap?

16 tukang komen:

rAmiZa.mY said...

asal?
dapur ko invi eh?
muahahaha

sharamli said...

sampai begitu sekali

aim-a said...

ni bukan penanaman cara moden....ni penanaman cara org pemalas....hahahahahaah :P

S.I.T.I said...

kakakaka..

tu lah asik duk makan kat BRAVO sokmo....

h a n i e said...

hahahaaha!!

peti ais aku pun ade "tumbuhan" nih..
ok ape..jimat..
bawang dpt..daun bwg pun dpt..


:P

k.e.r.i. said...

ramiza.my ~
ghaib terus kut.

sharamli ~
yer lah.

aim-a ~
atau lebih dikenali sebagai penanaman cara bujang.

s.i.t.i. ~
erkk, kak skodeng saya ke?

h a n i e ~
lu dah dapat daun bawang pun bukan reti nak masak apa-apa. LOL

Ima said...

1st time ak tgk bwang putih tumbuh daun...bese2 ak tgk bwang merah je yg tumbuh daun..hebat ar ko keri..hahaha

.mek.mizah. said...

haha.. mmg berkesan teknik 'malas masak' ni ek.

Mr.Homosapiensz said...

berdasarkan kepanjanga daun bawang trsebut mmg sah la tuh...hahaha!

biar pnjang lg xyah beli daun bawang lak.

h a n i e said...

saje la tu..nak cari kelahi..

sehari tak kelahi dengan wa..tido tak lena gamaknya..


hahahahaha!

zonaku said...

hehehheee........
perbelanjaan berhemah ni... beli bawang pakej ngan daun bawang.....

nis n4d (*_~) said...

sile beli pasu & tanah! =p

k.e.r.i. said...

ima ~
aku dua-dua pun tak pernah tengok.

.mek.mizah. ~
memang. nanti kau cuba yer mek.

Mr.Homosapiensz ~
ada daun bawang pun tak tahu jugak nak wat mende.

h a n i e ~
gua ke lu yang suka cari kelahi dulu?
hahaha

zonaku ~
berhemah sangat. kalau beli kereta dapat rumah kan best.

nis nad ~
kata moden. tanam dalam peti sudoh. haha

nuyuljana said...

ko ade bakat jadi petani moden.

hahaha.

Nadiela said...

keri...if ko menanam bawang..aku plak menanam pokok carrot dlm fridge. smlm nk cleankan fridge tup2 tgk carrot aku da tumbuh akar dgn daun siap..hahahahahaha

mmg ketegori pemalas nak masak kan kite nih. errrr...org bekerja-ye la sgt.

ReActivate said...

::: [hehehehe] kelakar leerr!

 
Template by suckmylolly.com - background image by elmer.0 - edited by k.e.r.i.