Sunday, November 23, 2008

'baik'nya mak aku...

adesh, penat.
memang besh sekali sekala bersukan, keluarkan peluh jantan.
main volleyball, tangan sakit kaki pun sakit.
sakit macam mana pun kena balik jugak.

sampai rumah, gelap, berkunci.
owh, ni mesti mak bapak aku g masjid.
baiknya mak bapak aku macam tu.

mana dieorang letak anak kunci ni.
biasa letak atas tiang depan pintu ni je.
(amaran keras : jangan cuba2 nak datang mencuri rumah aku!)
ish, takde la atas tiang ni.
cari tiang sebelah.
takde jugak.

habis semua tiang dah digeledah, masih tak jumpa.
tiang seri tegak berlima tak termasuk, sebab dalam rumah.
dalam hati, mungkin dieorang terbawak g masjid kot.
takpe la, lepak la kejap.

selang beberepa minit, dieorang balik.
tolong bukakkan pintu pagau.

"bakpe dok masuk lagi?" mak tanya

"anok kunci takdok. mok bowok ke? kita cari atas tiang2 dok jupe."

"doh tu, cari atas tiang je? len kali cari la dalam kasut ke, dalam pasu bunga ke. kuali betol."

mak kata saya kuali???
=(

14 tukang komen:

sHe pHa said...

anda mmg kuali.

JLaa KiMStER said...

hee~
kelaka la entry ni

esp kt amaran keras tuh.
hee

de_are_na said...

hak2 seb baek kuali...berguna gak...ahaks!!

qaseh heedayah said...

hehe ^^
seb bek kuali bang..
banyak kegunaan tu!!
ketika baca entry ini,
gelak guling2 kat dlm bilik..
sah klako! syabas mak abg keri!

seepot seedot said...

sepatutnya..mok mung tu kena royat senduk ke mung...sebab,senduk takdok telinga mcm kuali(gurau je,beng wase hati pedal deh)...apa2 pun,hargai mak anda seadanya!

paiseh said...

ok.. ok.. dah boleh agak contrast warna kulit anda. hahahahahaha..!!

mrblind said...

hahaha..cukup 40 kali..confirm jadi kuali la lu..

shoot_syuhada said...

slalu kn org gne 'mangkuk'...mak ko gne version br r...gne 'kuali' plak..hahaha...

razifmustapha said...

hahah bleh tahan ko buat entri letup. hahah nasib baik kuali, kalau kawah ke, lesung batu ke, kena gak tu. hahha

CoOkiE MoNSter said...

bek la kuali. buatnye omak ko sebut beruang ker, mentibang ker..lg sadis....

Norsham said...

kuali? kwang³... haha! best betoi lar mak arie ni. calit sato kali macik! hahahaha!

k.e.r.i. said...

shepha ~
ko sama je macam mak aku!

jlaa kimster ~
amaran ti diperbuat daripada batu.
jangan cuba2 nak langgar.

de_are_na ~
takmo la aku kasi ko guna.

qaseh heedayah ~
gelak la sampai terguling2 lagi.
biar sampai jadi tenggiling.

rino ~
aku memang menghargai mok aku.
tapi mok aku??

paiseh ~
dok jadi kuali pun memang kaler same doh.

shoot_shuhada ~
mak aku tak main la mangkuk2 ni.
kecik katanya.

razifmustapha ~
kenapa mesti barang2 dapur.
kalo dslr ke henset n-series ke besh sikit.

cookie_monster ~
tuh la kan. tu pasal aku kata mak aku baik.

norsham ~
akak jangan nak cakap macam tu kat anak akak.
anak2 pun manusia.
heh!

Emmy Dahliana said...

hoho syabas kt mak ko keri
kim salam kt dia eh :D

QNI a.k.a reEn said...

lwk lah mak kamu.
''kuali''
ekekeke..

 
Template by suckmylolly.com - background image by elmer.0 - edited by k.e.r.i.