Tuesday, February 3, 2009

lama-lama hilang la tu...

aku baru balik makan malam.
perghh, se'eh perut aku ni weyh.
lepas maghrib tadi hujan turun.
tu yang lambat makan.

sampai rumah, nampak hakim lepak kat ruang tamu.
dia tak kuar makan, sebab da makan megi.
rugi katanya makan banyak kali.
apa kes gaji 2.5k plus plus pun save.

dia kata, henset dia takleh nak call out & mesej.
mat joe kasi cadangan; telefon celcom center.
sebab kami 3 orang nak dengar tahap kemerduan suara awek celcom tu, hakim buat loudspeaker.

hakim : ello ello
awek celcom : hello. boleh saya bantu encik.
hakim : telefon saya takleh nak call out la. nak mesej awek-awek saya pun tak leh.
awek celcom : encik pakai prepaid atau postpaid?
hakim : ape kes pakai prepaid. dok kl pakai postpaid la.
awek celcom : mungkin encik belum menjelaskan bil telefon encik.
hakim : tak bayau amende nya. sakning baru saya telefon bos saya, dia kata da bayau.
awek celcom : sakning ???
.
.
.

walaweh hakim. nak terkeluar isi perut aku ngan mat joe ni.
kata dok kl, apa kes pekat lagi loghat ko.

9 tukang komen:

mie said...

sakning..wakakakaka...kata key el..

mrblind said...

biasa la weh..gua pun selalu tersasul ckp trg bila cakp dgn org luar..

semy said...

hahaha..tula..bos pon org pntai timur mmg x ilang la pelat...hahaha

paiseh said...

hahahahaa.. bersembur budu weh.!

sultan said...

woi2... sakning tu ape. aku pun nak gelak ngan korang gak...

FarEast said...

alamak ... terkeluar pula loghat ... wahahaha ... kantoi plak

[yAN!e][pUTraJAya] said...

SAKNING tu makna nyer kejap tadi eh...?

ha ha ha...sungguh best perkataan tu....SAKNING...hahaha

(^_^)

♥Yanie Putrajaya♥
*********************************

k.e.r.i. said...

mie ~
key el celup la tu.

mrblind ~
gua pun same jugak bro.

semy ~
da rasa macam kerja kat negeri sendiri la pulak macam tu.

paiseh ~
abih budu belacan tubek belaka.

sultan ~
lu kurang kemahiran mengagak la bro.
sakning a.k.a kejap tadi

fareast ~
nasib kantoi tak nampak muka.

yanie putrajaya ~
bahasa tranung memang beh yanie weyh.

Abaan Pok Ya said...

hakim bangang..bese la sek kole berang mmg gitu..hahahha..aku gelepor dh suke ning..

 
Template by suckmylolly.com - background image by elmer.0 - edited by k.e.r.i.