Friday, October 15, 2010

perihal Haji...

1. kuota jumlah jemaah haji yang diberikan oleh kerajaan Arab Saudi kepada Malaysia adalah 0.1% daripada jumlah rakyat Malaysia. itu pasal jumlah jemaah haji adalah 26000 orang sebab rakyat Malaysia ada 26 juta.

2. jemaah haji Malaysia dari pantai timur semenanjung akan berlepas dari Kuala Terengganu menaiki penerbangan terus ke Jeddah.

3. nak gi haji sekarang ni kurang-kurang kena ada duit 10 ribu. itu pun lepas kerajaan kasi subsidi sikit.

4. sekali ko dah gi haji, lepas 5 tahun baru ko boleh daftar nama balik untuk haji yang seterusnya. kasi can kat kat orang lain nak pergi pulak.


notakaki : wikend ni gua balik kampung. ayah gua lone ranger gi haji sorang-sorang.

9 tukang komen:

Erina Asmawani said...

moga encek Ibrahim mendapat haji yg mabrur. Semoga selamat pergi dan selamat kembali. Aminnn :)

nis n4d (*_~) said...

mama nad lone ranger gi dgn besfren je... =P

AHMAD SYUKRY MOHAMED said...

nice sharing...

Mr PenyuBiru said...

kalu gi haji melalui swasta,tiap² tahun pun bleh janji duit mesti berkepuk aa.hehe

k.e.r.i. said...

Erina Asmawani ~
aamiin, ya rabbal 'alamin.

nis nad ~
semoga mendapat haji mabrur.

ahmad syukry mohamed ~
sharing is nice.

Mr.PenyuBiru ~
sebab duit tak berkepuk lah pergi dengan Tabung Haji.

FarEast said...

owh ... bagus juga fakta ni ... hmm, elok lah pulang ke kpg :)

FarEast said...

bro, apa cerita? ur father dah ke haji? :)

FarEast said...

bro, apa cerita? ur father dah ke haji? :)

k.e.r.i. said...

FarEast ~
ayah dah gi haji dah.
awal Disember ni balik.
huhu.

 
Template by suckmylolly.com - background image by elmer.0 - edited by k.e.r.i.