Tuesday, November 9, 2010

berada lebih tinggi daripada biasa...

aku tak berapa ingat bila kiteorang buat aktiviti panjat Bukit Tabur ni. aku rasa 3 minggu lepas kot. kalau korang rasa Bukit Broga tu tak mencabar, cuba acu try test panjat bukit ni pulak. kami naik pukul 8.30 pagi, turun pada 2.30 petang pada hari yang sama. sebelum naik bukit, pekena nasi dagang dulu.

Photobucket
Photobucket

ini baru sampai kat puncak #2 (tulisan kuning atas batu). masa ni masing-masing muka penuh tenaga lagi.

Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket

baru sampai puncak #8+. ada sorang pakcik tu cakap, bukit ni ada berbelas-belas puncak. aku pun tak tahu betul ke tak. kalau dia tipu aku, maknanya aku tipu korang lah.

Photobucket
Photobucket
Photobucket

dalam gambar kat atas ni, ada bendera Malaysia kecik je nampak kat belakang. jauh kot nak gi puncak sana. kat dalam gambar kat bawah ni, kami dah sampai kat bendera tu.

Photobucket

selepas puncak #9, masing-masing dah tak larat nak bergambar. aku pun tak larat nak keluarkan masukkkan keluarkan masukkan kamera Zaren. nampak UIA kat belakang bukit pun tak berapa teruja nak ambil gambar. nasib baik sempat turun awal. petang-petang area sana hujan kot.

notakaki : jom naik gunung!

14 tukang komen:

Kuwe said...

bukit tabur ni. ada srupo dok dengan milo tabur.


kehkeh.

Shepha said...

jom Unibersal studio aaaa

Erina Asmawani said...

gambar no 4 cantekkkk wehhh..kagum aku!

zonaku said...

udah pencen.....



x tau mampu mendaki lagi atau x...

S.I.T.I said...

nasik dagang dok tinggal....penting untuk stamina owk?

Masy said...

broga pon aku dah serender, inikan plak tempat ni, mamposssssss

rAmiZa.mY said...

Bunga buah jom..

Shepha- ini kn edisi bkt gunung..unibesel studio version len..haha

k.e.r.i. said...

Kuwe ~
dok tahu lah kawe.
tapi kat atas tu memey takdok oghe jual air milo tabur.

shepha ~
jom saja.
sediakanlah plan.

erina asmawani ~
terima kasih.
credit to zaren's camera.

zonaku ~
naik genting mampu lagi kan? :p

s.i.t.i ~
kedai nasik dagang tu kat taman melati.
alang-alang nok gi arah bukit tu, singgoh bekfes kejak.

Masy ~
bukit bintang mesti ko tak surrender punya.

ramiza.my ~
best jugak bunga buah tu.
dia kalau dah nak pergi tempat, abis tempat dia akan mention. LOL

mun_mradz said...

canteknya gmbr..huh! jelesnya aku..

AMMOSHAM said...

bukit tabur selangor ke?

AHMAD SYUKRY MOHAMED said...

hebat2...
wei...pnjam porchbeg AIG tu!

Shepha said...

sama jugak.cuma yg ni trip lasak.

unibersel setudio trip jalan2 buang duit HAHA

k.e.r.i. said...

mun_mradz ~
sila jeles dengan banyak.
muahaha!

ammosham ~
yer, Selangor.
belakang Zoo Negara to be exact.

AHMAD SYUKRY MOHAMED ~
kalu dok kerana beg tu hok kawan aku, aku tohok awal-awal lagi.

Shepha ~
iyo lah tu.

mjhidayah said...

pernah ke sini. mmg mencabar tapi puas hati!

http://mjhidayah.blogspot.com/2010/02/nantikanmenuju-puncak.html

http://mjhidayah.blogspot.com/2010/02/menuju-puncak.html

 
Template by suckmylolly.com - background image by elmer.0 - edited by k.e.r.i.