Sunday, November 29, 2009

Hari Raya Aidiladha tetap meriah walaupun...

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

kesian betul keluarga sepupu aku ni. Hari Raya Haji tahun ni macam ni pesen cara sambutan. nasib baik lembu yang ditambat depan rumah tak lemas. habis 'kecut-berut' kaki aku berdiri dalam air sambil menggoreng daging.

tak sempat nak tembak upacara penyembelihan lembu sebab bateri kamera habis. lupa nak cas. sampai rumah dari Puchong pukul 11 malam. sampai je terus tidur. penat weh duk dalam kereta 11 jam.

harap-harap tetamu yang hadir takde kena taun ke apa. setakat ni aku rilek je, takde lagi kena serangan cirit-birit. kalau kena pun ok, esok MC. haha.

16 tukang komen:

Anonymous said...

org bekerja..cmtu la..mc je di carinya... =))

-si kacak azizee-

sharamli said...

duduk p0n penat kn...np xbediri je lam kete..ha3

Kuwe said...

senang.

nak basoh tak payah pakai paip.

JMR said...

sambil menggoreng, leh nengok ikan kt bwh kuali tu..ikan ngh berenang..:-)

terrarosa said...

tiap - tiap tahun rumah kawe banjir, tapi tak pernah ada fenomena begini,
wah tersangat 'rare' !!!

S.I.T.I said...

la..pulau kerengge banjir ke? siannyer ke dia...tp best gok sekali-sekala gini kan....
kak ada kat k.t skrg. syok cuti..

FarEast said...

sgt best dapat berkumpul tgk penduduk kpg bergotong royong ... tapi dalam keadaan banjir ... kesian juga rasanya ... tapi yg penting, semua dapat berkumpul ...

Masy said...

mcm mintak nk dpt MC je tu hahaah

bokbon said...

gini la baru senang nak raya haji, senang nok basuh perut kitab. keh keh keh!

reonaa said...

dapat jugak beraya.. ader yg tak dapat blk kg beraya lagi kesian tau...

.mek.mizah. said...

menarik sungguh.. huhu~
dah surut ke belom weh??

varsha said...

bersyukurlah dapat juge beraya kat kg wlupun banjir.
saya cuma beraya di KL ajer...huhu sedih :(

k.e.r.i. said...

perasan kacak ~
MC hak pekerja. mesti dituntut.

sharamli ~
kalau kereta kawan aku tu tinggi macam bas, memang aku berdiri.

kuwe ~
kena taun nanti weh.

JMR ~
sperma ikan ada lah.

terrarosa ~
demo nak kahwin nanti, buat la masa musim hujan. wedding dalam banjir lagi rare.

s.i.t.i. ~
3% je dari kawasan pulau kerengga hok banjir.

FarEast ~
sebab tu Hari Raya Haji kat sini meriah. hoho.

Masy ~
mintak aje. tak dapat pun.

bokbon ~
perut kitab? apakah?

reonaa ~
beraya kat KL pun ;best' juga.
haha.

mek.mizah ~
tak surut. makin teruk banjirnya.

varsha ~
nasib bukan raya puasa.

seepot seedot said...

sori yie...dh lma dok buke blog mu..

slmt berblog!!!

pa gitu me bnjir kapong mung..sian sian!

::: ReActivate ::: said...

::: selamat hari raya aidiladha buat bro sekeluarga walo mcm mana keadaan sekalipon.. kampong bro kat mana ni? terengganu kan? sana mmg meriah raya korban berbanding raya puasa.. dlm keadaan banjir tuh masih lagi ramai2 bergotong royong memasak daging korban yee.. kat KL kami sembelih hari sabtu tapi rendang mak tetap ada sebelum raya korban lagi.. jadi pagi2 raya breakfast dgn rendang & nasi empit.. nyum nyum lapo plak bila cakap pasal makanan nih [haha]..
::: betul gak kata kuwe tuh, senang nak basuh pinggan mangkuk [huhu] apa2pon sentiasa jaga kebersihan yee.. thanks 4 the comment [huhu] biasalaa cover muka.. salam maal hijrah 1431 buat bro..

Mr.Homosapiensz said...

org duk raya....ko ingt mc jer....haha

 
Template by suckmylolly.com - background image by elmer.0 - edited by k.e.r.i.