Thursday, July 18, 2013

Family Trip: Bandung. Part #2

Sementara ada masa tengah hari ni, baik aku sambung sikit-sikit. Balik rumah kang, sibuk nak berbuka lepas tu kenyang lepas tu teraweh lepas tu moreh lepas tu kenyang lagi lepas tu apa lagi dah penat tidur terus.

......................................................................................................................

Flight kami malam tu delayed sebenarnya. Dah agak dah. AirAsia ni boleh dah nak tukar tagline dia jadi "Kalau tak delay, bukan AirAsia lah namanya". HAHA. Tapi delayed 10 minit je, takde efek sangat pun.

Tepat pukul 11 malam, pintu berapa-entah-aku-lupa dibuka. Tengok pada orang beratur tu macam penuh je flight ni. Nak gi shopping raya jugak ler tu. Haha. Aku rilek-rilek kat tempat menunggu lagi. Kalau beratur pun bukannya boleh masuk kapal terbang laju-laju pun. Lagi pun dah beli seat sesiap. Seat depan-depan aku beli. Jadi tak payah nak beratur sangat lah. Ahli keluarga yang lain pun rilek-rilek jugak.

Pusing kiri, nampak Kakak #1 dah beratur.

Lantak dia lah. Dia memang pesen tak menyabor. Dulu, masa dia ada kursus kat KL, pukul 3 petang dia dah suruh aku ambil dia kat hotel, hantar ke Subang Airport. Padahal flight ke Terengganu pukul 9 malam. Boleh? -_-"

Masuk dalam, cari seat, duduk. Hari tu beli seat siap-siap sebab tak nak masing-masing bersepah dalam flight. Aku beli betul-betul belakang Hot Seat tu. Murah dan depan. Mak + Ayah + Makcik belah kiri, Kakak #1 + Kakak #3 + Kakak #4 belah kanan. Tapi sebab Kakak #3 tak join, Kakak #2 gi duk kat seat dia.

Tinggal lah aku sorang-sorang kat belakang. Takde hal lah.

Duduk, sumbat earphone, layan Rossa (mentang-mentang Rossa orang Bandung kan hahaha), tidur. Entah apa makcik 3 orang tu sembang pot pet pot pet sepanjang 2 jam lebih.

Sedar-sedar dah touchdown!

Cepat-cepat ambil luggage sebab tak nak stuck lama kat imigresen dia. Sesiapa yang pernah ke sana tahu lah betapa keciknya Arrival Hall kat Bandara Husein Sastranegara tu. Oh, masa beratur kat luar tu, ada pegawai narkoba datang check dengan anjing. Demmit lah. Aku ni takut anjing woi! Malas nak menyamak tu satu hal pulak.

Settle ambil luggage semua, keluar airport melilau cari tanda nama sendiri. Boleh lah perasan jadi pelancong kaya kejap. Muahaha. Sekali nampak ada brader pegang kertas bertulis "Khairi, Mohd". Apa kau ingat nama aku Mohd, nama bapak aku Khairi? *facepalm*

Brader tu namanya Wawan, merangkap supir kami untuk 3 hari tu. Van pulak jenis Pregio. Aku dah terbayang Prego dah. Lapau gila cakap kau. Last aku makan tengah hari tadi sebelum Jumaat. Itu pun mee hoon dengan ayam KFC yang aku tapau dari office sehari sebelum tu.

Dalam kepala dah terbayang nak makan kat Restoran Sederhana. *air liur meleleh*

Sekali Pak Wawan cakap dah pukul 1 pagi, kedai semua dah tutup. Ok baik lah. Makan kat lesehan tepi jalan je lah. Janji perut aku kenyang. Pak Wawan singgah kat satu lesehan ni. Nampak kotor sikit sebab banyak puntung rokok. Gaya macam tempat mat-mat rempit lepak. Dah itu je lesehan yang ada tempat parking luas sebab kami naik kenderaan besau.

Sebelum tu dah pesan kat Pak Wawan siap-siap cari tempat makan halal.

Aku duduk terus order. Orang lain macam segan je nak masuk. Datang brader bagi kertas dan pen. Order tulis sendiri yer. Masa dia hulur tu nampak lah lengan dia penuh dengan tatu. Aku jeling mak, mak buat muka. Aku faham sangat. Haha.

"Mak tak nak makan lah"

Ok. Kami order apa yang kami nak sekali dengan air. Makanan dah sampai terus serang masing-masing. Sedap gila weh nasi goreng dia. Aku ingatkan sedap sebab aku lapar, tapi kakak-kakak aku cakap nasi goreng dia memang sedap.

"Mak nak rasa sikit"

Tudiaaa. Sedap kan? Siap tapau. HAHA. Dah kenyang apa semua, gi hotel, check in, siap-siap apa semua, tidur. Tak pasang aircond pun sejuk baqhiang!

*tutup lampu tutup aircond tarik comforter*

notakaki: Maaf yer. Entry ni takde gambau. Haha.

4 tukang komen:

zonaku said...

hehehehe... entri gaya pemalas ni....

off la menatang proving aku bukan robot tu... nyampah la....

Masy said...

ok tunggu sambungan lg

Supermeng Malaya said...

we want gambar !!!!

lalang said...

konsep flight pukul 9mlm, pukul 3ptg dah nak g epot... mcam sama dgn paklong aku.. hahaha... gigih la sape yg minta dia antar g epot.. pasti dia hantar super awal...

Template by suckmylolly.com - background image by elmer.0 - edited by k.e.r.i.